tirsdag 22. januar 2019

Smått her og der


God kveld!

Liten oppdatering fra min side. I en travel hverdag blir det i grunn ikke mye energi igjen til ting man kanskje har lyst til å gjøre. Jeg må ærlig innrømme at etter en lang dag med kjøring, levering/henting i bhg, jobb, middag, lek, kos, legging, litt mer jobb og til slutt det man orker av husarbeid er det ikke mye igjen. Eller retter sagt, da er det ikke noe igjen. Spesielt nå i vinterhalvåret så går jeg litt på tomgang altså. Vinter har jeg ikke mye til overs for altså, ikke liker jeg vinteraktiviteter  og jeg fryser alltid og. Så jeg ser virkelig frem til våren. Men nok om det, det har skjedd litt i heimen då. 


Denne kommoden var tiltenkt som stellebenk egentlig, den kjøpte jeg rett etter vi hadde kjøpt huset men ikke flyttet inn, jeg tenkte at den ville bli romslig å grei som stellebenk, noe de forrige eierene hadde brukt den til. Den veide omtrent 1 tonn, og var ikke bare bare å flytte på, måtte omtrent ha kran (eller ihvertfall noen sterke mannfolk). Men den ble LITT FOR ROMSLIG! denne passet ikke på badet, så den havnet på gangen istedet og har alltid blitt en plass for rot som vi bare slenger fra oss. Til min store frustrasjon. Så jeg fikk nok, og vi heiv den ut (eller altså, mannen demonterte den så vi slapp å bære på beiste).. 

Note to self: ikke kjøp møbler før du vet at det passer til rommet!


I stedet hentet jeg frem min nydelig radiobenk i Teak fra 1964, den har blitt stående 
bortgjemt siden vi kjøpte huset. For de som kjenner meg så har jeg en forkjærlighet til retro møbler og da særlig teak-møblement. Så det hender jeg dra rundt omkring å jakter på noen skatter å ta med hjem. Og noen har det blitt de siste årene. Det jeg er på jakt etter nå er en reol i teak som jeg kan ha i stua, men de er vanskelig å få tak i og er kjempedyre. Men kanskje jeg finner lykken på loppis en gang. 

Under radiobenken ser dere min nye beste venn, den har jeg kalt Wheels, det er min trofaste robotstøvsuger. Jeg har alltid tenkt at de var oppskrytte dyre og bortkasta greier, MEN NEI!
den støvsuger jo bedre enn hva jeg noengang har gjort! Den har også mopp, så den vasker gulvet mitt også! Helt genialt! I love it!



Jeg har også lagd litt aktiviteter til jentungen som er blitt stødig til å gå og skal utforske alle kringler og kroker, har aldri tid til å sitte på fange å kose i 5 min. Da var jeg litt desperat etter noe som kunne fange oppmerksomheten istedet for Tven sånn at jeg kan drikke kaffen min i fred. 
Hang opp smoothiekorker i trappa, disse var populære.


Også lagde jeg en Balldrop til ho i papp, den blir fullstappa av mye rart kan du tro!
Det er ikke bare bare å henge med på det høye aktivitetsnivået, etter en dag i barnehagen så er jeg litt mettet på lek og moro, heldigvis er det flere som føler på det samme, så det er ikke bare meg. 
Men det er en herlig alder og jeg digger den jenta!

Takk for nå, så ses vi plutselig!

- Connie- 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar