tirsdag 21. april 2020

Matlogg


Jaja, kanskje ikke så interessert for dere å lese om hva jeg spiser. Men nå er det sånn at jeg har tatt en glukosebelastning i forbindelse med svangerskapet og ligger på grensa til svangerskaps-diabetes. Jeg har vært flink og nøye med kosten i dette svangerskapet. Men det viser seg at jeg må skjerpe inn enda mer. Litt kjipt, men sånn er nå realiteten. 



For å finne usunne mønstre og ha enda større kontroll på kostvanene har jeg begynte å skrive matlogg. Tidligere i svangerskapet skrev jeg matlogg som ble sendt til ernæringsfysiolog ved sykehuset. I utgangspunktet sa hun at jeg spiser sunt men mye. Jeg kunne f. eks kunne ned på brød og spise mer knekkebrød og spise mer grønt. Jeg drakk også litt mye kalorier i form av melk, juice, god kaffe med med og sukker. Det er det stopp på nå.


Frokost: søtpotetpolarbrød. 
Er bare sinnsykt godt. 


Lunsj: havregrøt med eple,
 rosin og kanel. 


Middag: Krema kyllingpanne

Søtpotetpolarbrød og krema kyllingpanne er begge oppskrifter av Linda Stuhaug, jeg elsker oppskriftene hennes, de er sunne, enkel og gode. 

Du kan sjekke siden hennes ut i linken her: lindastuhaug.no

Men selv om jeg finne gode sunne oppskrifter må jeg likevel være litt påpasselig med mengden. Det er kjempevanskelig for jeg bare elsker mat. 

My guilty pleasure. 

Hvis dere har noen gode, sunne og barne og mannevennlige middagstips, tar jeg veldig gjerne imot.

- Connie - 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar