torsdag 19. mars 2020

Torsdag 19. Mars



Barnehagen har vært stengt i en uke nå. Jeg har blitt sykmeldt men måtte uansett vært hjemme med Eva i disse dager. Det er usikre tider og vi vet så lite om hvordan omfanget vil bli. Jeg prøver å holde roen spesielt ovenfor Eva. Ho er såpass liten at det er ikke så lett å forklare dette med koronavirus og hjemmeisolering. Men små barn enser veldig mye derfor er det viktig å skape trygge og gode rammer med faste rutiner. Vi står opp som vanlige, kler oss, setter oss med frokostbordet, vi leker, gjør husarbeid som vanlige, vi spiser lunsj og går ut. Det viktigste er at ting skal være så normalt som mulig. Men det er klart vi må jo også variere og gjør innslag av noe nytt så det ikke blir helt monotont.



I det siste har det vært gøy å pusle og telle. For ikke å snakke om å synge Let it Go for full hals. Ho snakker mer og mer for hverdag og flere ord faller på plass. Det er jammen meg mye moro med en 2åring i hus. 


Magen vokser også nå i rekordfart og det er masse liv fra lillesøster. Men i dette svangerskapet har jeg vært strengt på kosthold (ikke spist for 2) for ikke å legge på meg så mye som jeg gjorde med Eva. Til nå har jeg kun lagt på meg 5kg men føler meg som en elefant allerede, ihvertfall når jeg har en 2åring som insisterer på å bli bært til tider, men ho begynner å innse at mammas mage er litt i veien. Å nei jeg er ikke typen som bærer på ungen min altså, ho har fått bein å gå på for en grunn. Jeg er ganske opptatt av at ho skal være selvstendig men selvfølgelig er jeg der for å støtte og veilede. Ho er akkurat sånn som ho skal være, med en liten smule stahet. Og snart har jeg 2 jenter. For en velsignelse. 

Det var litt fra oss, hold ut i disse koronatider. Har du lite å gjøre så titt gjerne innom bloggen, blir nok litt mer aktivitet her inne nå.

- Connie - 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar