søndag 15. august 2021

Litt av det gode liv

Livet går i bølgedaler. For noen litt mer enn andre. Mye tror jeg handler om mindset. Om man er positiv, negativ, optimist eller pessimist. Selv har jeg bodd i ett heller negativt mindset med dystre tanker. Og da blir livet automatisk tungt og vanskelig. Men som jeg alltid prøver å si til meg selv og barna; øvelse gjør mester!

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1wcYmNb-cfHbXIE5qaTt0q6_4T4nspT_w
Sette pris på de små gledene!

Jeg øver på å skifte tankene fra negativt til positivt. Istede for å si «dette får jeg ikke til» snur jeg på det å sier «dette var utfordrende, men det skal jeg få til», eller « jeg liker ikke å trene» til «det er gøy å trene» osv. da utfordres hjernen og til vante stiene som jeg har nevnt i tidligere innlegg. 

Forslag til negative tanke som kan endres til positive:

- Jeg klarer ikke å gå ned i vekt - jeg går lett ned i vekt

- Jeg skal IKKE spise godteri - jeg kan spise godteri men jeg velger frukt istede

- Jeg er alltid trøtt - Jeg er uthvilt og har masse energi

- Jeg er ikke god nok - Jeg er en fantatisk god person

- Jeg har ikke nok penger - Jeg har alle de pengene jeg trenger

- Jeg er så stygg - Gud har skapt meg til det vakre menneske som jeg er

Har du negstive og selvkritiske tanker til og om deg selv, stopp opp og prøv å snu på de til det motsatte og se at de får en litt bedre dag og med øvelse vil dagene blir bedre og bedre på sikt når hjerne er øvd i postiv tenkning!

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1v8V3asIT-y4hD0SHtWfyhzRKJ6LaceWs
Små hender skaper den vakreste kunst
uten å være selvkritisk!

Det var bare litt fra meg i kveld, ønsker alle en fabelaktig uke!

- Connie - 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar