søndag 14. februar 2021

Strikkerier


God kveld dere, håper dere har hatt en fin dag med både valentin, morsdag og fastelavn. Jeg pleier alltid å si «alle gode ting er tre». 


Jeg har vel blitt sånn ganske hekta på strikk. Og har vel tatt litt av på garnshoppingen de siste 3 årene. Salg vett du.. usansett det har blitt en del garn som tar opp mye plass. 


Jeg har sånn sakte men sikkert startet en rydde/kaste prosess for å bli kvitt en del ting, ting som ikke brukes eller ikke er nødvendig. Ting og rot har jeg funnet ut er en av grunnen til st jeg ikke klarer å slappe helt av. Jeg får en indre uro når ting ikke er på stell. Og vi har så utrolig mye og nei jeg er ikke super organisert eller ryddig. Huset mitt ser ut som en barnehage gone wild.. 


Men ikke alt er like lett å gi bort/selge/kaste blant annet garnet mitt. Så da lagde jeg en strikkeutfordring til meg selv for 2021, nemlig å strikke opp alt garnet jeg har. Jeg får ikke kjøpe garn uten en plan for det. Gjett om jeg ville shoppe garn i januarsalget. 


På instagram har jeg en konto dedikert til dette, og jeg har invitert til samstrikk for de som måtte ønske å henge seg på. Jeg legge ut månedtlig et nytt tema for å gjør det litt spennende, utfordrene og motiverende. Sjekk gjerne ut kontoen: Strikk0ppgarnet


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1zdhIo75slv3jrzsD-Q41l8MREV5XRBy7


Tema jeg valgte for februar ble blåtoner, siden jeg har en del blått garn til tross for at jeg er jentemamma. Nå strikker jeg på en oslolue til ho eldste og willumsselebukse til ho yngste. Pleier egentlig bare å strikke en ting av gangen, men av og til blir det flere. 


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1RR7YmOXcjUDJulC9oQ4xLLUvDzKITo9m


Prøver meg på litt broderi på strikk og, syns det er så fint.


Jeg har hatt utrolig mye strikketid i corona tiden og takk Gud for det, ellers hadde jeg gått på veggene tror jeg. Men i morgen begynner jeg i jobb igjen, så da blir det ganske mye mindre tid til strikk, men skal nok få sniket inn litt. 


Visste dere forresten at strikking er bra for helsa? Bare google å les selv


Ønsker alle en flott uke!


- Connie -




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar