lørdag 20. februar 2021

Bare la meg få gråte litt

- litt om livet med angst

Mange år med angst gir erfaringer, på godt og vondt. Jeg har misunnet andre for alt de har klart og klarer. Så ser jeg på meg selv og jeg er så langt derfra. Kan jeg å klare det? så klart jeg kan, men det er skummelt, jeg er redd. 

Men så ser jeg på det jeg har klart og det er faktisk ganske mye. Jeg har kommet langt, jeg har skapt meg et liv å være takknemlig og stolt over. Jeg for stadig hører folk sier at jeg må være så sterk som har klart å komme meg så langt. Klart jeg er sterk, jeg kjemper hver dag med nedd og klør. Jeg sliter med frykt og angst men kjemper hver dag. Jeg er sterk fordi jeg må, å gi opp er ikke et alternativ. 

Derfor har jeg behov for å være svak noen dager, jeg må få gråte ut, slippe å være så sterk. Jeg må få lov til å være svak uten at det skal være noe galt i det. Uten at det skal være et problem som må løse for å passe inn i hva enn som anses for å være normalen. Gi meg tid til å være meg uten rustningen på og komme meg igjen før jeg nok en gang tar den på for å kjempe videre. 

Gråt, hulk, pust og kjemp videre! 

 - Connie -


2 kommentarer:

  1. Kjære Connie. Det å ta rustningen av ER å være sterk. Det å vise for seg selv og eventuelt andre at en er sårbar. Det er tøft og modig. Stå på. Jeg beundrer deg. 💖

    SvarSlett