tirsdag 13. juli 2021

Staycation

Nå er jeg godt inn i ferien og desverre er ikke den så god for meg. Har i en god stund nå slitt med ekstrem trøtthet, kraftløshet og vært mye sliten. Så det har ikke vært mye overskudd å gå på, så sånn sett er det godt å bare være hjemme på staycation. Med småbarn syns jeg det like greit uansett. Hvor mye glede har små barn egentlig av å farte landet rundt? De er stort sett veldig fornøyde bare de kan løpe ut i hagen i trusa, plukke blomster og leke med vennene sine som også er hjemme. 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1gN5d2sUMzYuo9wRAKoVqmKbYk1huU5Qt

Slik er jeg oppvokst. Jeg savnet aldri syden turer når jeg var barn, jeg visste ikke hva det var engang. Vi var veldig fornøyde bare vi fikk is og en tur til badestranda, ellers var hopping i vannsprederen veldig gøy. Så jeg må si jeg føler med de småbarnsforeldrene som føler at de må gi barna sine de mest spetakulære feriene. Det viktigste er at familien er sammen og har det fint  sammen. Dessuten er det jo dumt å bruke masse energi på noe som bare gir stress og negative opplevelser/erfaringer.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1AhEIXipD7vgjiEwBXItqNfwQVMsKDo85

Tør å være kjedelig. Tør å gå imot strømmen. Man trenger ikke å dra på fancy ferie fordi andre gjør det. Hvis vi alltid skal gjøre som alle andre sliter vi oss og for hvem da? 

Jeg er for hjemmeferie!
Hva med deg?

- Connie -

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar