mandag 18. mai 2020

En litt annerledes 17.mai feiring


17. Mai 2020

Jeg er nok ikke alene når jeg sier at jeg var litt spent på hvordan årets 17.mai feiring ville bli. En dag som betyr mye for mange, selve landets bursdag og barnas dag. Selv om 17.mai for med har vært en vanskelig på grunn av min sosiale angst så er det uansett en dag man skulle ønske man kunne feire som vanlig. Men under omstendighetene ble det ikke slik i år. Men dagen skulle feire okke som. Flagget skulle henges opp, finstasen skulle på, god mat og god stemning skulle det bli for å få en fantastisk flott dag uansett.

 I år har jeg strikket kjole til Eva mor, den ble ferdig klokken 23:00 16.mai, føltes nesten som om det var eksamen jeg leste til, for den ville jeg få ferdig. Men jeg pleier jo å vaske strikketøyet når jeg er ferdig med det for å få vekk drit og lort, men det var jo litt dumt akkurat denne gangen. Den var jo ikke tørr til 17.mai, så i desperat forsøk på å få den tørr, hang jeg den ut frem til det behynte å regne, jeg hang den foran varmepumpen og til slutt brukte jeg hårføneren som siste krampestrekning. Jeg fikk den tørr, bestikket jentungen med sjokolade for å få den på (jepp mom of the year). Og jentungen var kledd akkurat i tiden til svigers kom. Jippi, seier til mamma. Eva var skikkelig sur og grinete, ho ville ikke sov på formiddagen så blei jo litt spent på hvordan dagen skulle bli. Men så kom farmor og farfar og jentungen var blid som ei sol resten av dagen. 



Dansekjole fra ministrikk

Vi holdt oss kun hjemme, som vi stort sett gjør for tiden. Det var bilkortesje her hvor vi bor, men det var bitende sur vind og jeg orket rett og slett ikke med en trassete unge. Vi bestemte oss for å ha det ekstra koselig hjemme bare. Som nevnt inviterte vi mine svigerforeldre bare. De er stort sett de eneste vi har hatt kontakt med siden landet lukket ned. Det er besvisst valg for å minimere kontakt. Eva er veldig glad i farmor og farfar. 


Svigermor kom med to deilige kaker. 
Pavlova og en kake som Evas oldemor pleide å lage, hun het også Eva. 


Jeg derimot var ikke så avansert på bakefronten i år. Men disket opp med grillspryd med brownie, jordbær, blåbær og skumbiler. Ideen er fra enkleresmåbarnsliv fra instagram. 

Det ble lek, god stemning og masse spising. 
Min mann grillet. 

En helt enkel men likevel perfekt dag. 
Eva sovna som en engel. 

Jeg håper dere hadde en fin feiring til tross for at ting er litt annerledes. Vi må bare se lyst på det og gjør det beste ut av dagen, spesielt for barna våre. 

- Connie - 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar