søndag 3. mai 2020

Skinkepasta


Barnevennlig middag!
Skinkepasta!

Idag vil jeg dele med dere oppskrift på en skinkepasta-rett jeg er vokst opp med. Av og til er spørsmålet "Hva skal vi ha til middag?" det verste spørsmål jeg kan få. Da er det greit med en kjapp og enkel rett som alle liker og som jeg vet det blir lite protester på.



Ingredienser:
Tagliatelle eller annen pasta du liker
En purre (grovhakket) 
En paprika (grovhakket) 
1-2 fedd hvitløk (finhakket) 
En boks bog/piknic skinke (terninger) 
1 boks fløte
1-3ss grov sennep
1 dl Jarlsberg (eller annen ost, jeg bruker bare Synnøve Finden)
En lite melkskvett til å spe i sausen.
Salt og pepper


Kok pasta. Hakk purre og hvitløk og stek blankt i litt olje. Tilsett så paprika og surr litt til. Hell over fløte og sennep og bland godt på svak varmen, blir sausen for tykk så spe på med litt melk. Ha i ost og la den smelte, jeg lar sausen småkoke bittelitt og tilsetter så skinken. Gir sausen da 1min før jeg blander alt med pastaen. Smak til med salt og pepper.

Jeg håper det smake! 

- Connie - 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar