onsdag 29. april 2020

Laksepakke med byggris og linser


Laksemiddag 2åringen spiser

Dagens middag. Eva er veldig selektiv på mat for tiden. Ho er ikke kresen men det handler mer om ho gidder og har tid til å spise. Ettersom vi har kuttet luren på dagen er ho litt gretten rundt middagstid også, og det gjenspeiles igjen om ho vil spise eller ikke. Til nå er det faktisk bare to ting jeg vet om som ho absolutt ikke vil ha og det er poteter og salatblader. Det beste ho kan få ermais og ho elsker wok. 


Idag hadde vi laksepakke. 
Jeg pakker da to laksefilet i foile sammen med litt grønt, idag hadde vi gulrot og babymais. Jeg hadde også 1ts med teriyaki saus på. Jeg steker fisken i oven på 200° i ca 30min. Jeg serverte fisken med byggris og grønnelinser. Hadde også noen perletomater og rømme som måtte spises opp. Namnam det var så digg og det er gøy når Eva også spiser det. 

*mammapoeng*

Når mannen min ikke spiser med oss kan jeg leke med litt sunnere alternativer til tilbehør. Han er litt skeptisk og liker ting som de alltid har vært. Men han lar meg eksperimentere med sunnere alternativer men jeg ser at han ikke er like begeistret så da syns jeg ikke det er noe gøy å servere han. Haha. Så da blir det heller litt sunnere når han jobber ettermiddager. Ikke at vi spiser usunt altså, det blir bare enda litt sunnere med mer grønt og mindre karbohydrater når jeg lager mat. 

Håper dette kunne inspirere litt. 
Hvis noen har andre tips til gode fiskemiddager som barn kan like vil jeg gjerne bli tipset. 

- Connie -  







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar