mandag 1. juni 2020

40 dager igjen!


40 dager til termin! 

Høygravid sier mange når man har 40 dager igjen til termin. Det nærmere seg og jeg føler faktisk tiden går litt fortere nå. Men det er nok også fordi samfunnet åpner litt mer nå, barnehagen er nesten som normalt igjen. Det er en bedre flyt i hverdagen. Det var en spennende tid når covid-19 stengte ned Norge, og jeg var spent på hvordan det ville påvirke svangerskapet, men det har gått relativt greit, måtte bare krangle meg til legebesøk og blodprøver for å sjekke om jeg og babyen hadde uforliklig blod og det hadde vi, da må jeg få en vaksine som hindrer kroppen min i å danne antistoffer. Dette var jeg forberdt på siden det samme skjedde med Eva. Heldigvis fikk jeg endelig kommet inn på sykehuset å tatt vaksine, noe litt sent. Men bedre sent enn aldri forhåpentligvis.


Ellers har svangerskapet gått veldig greit, har hatt perioder med ekstrem kvalme og lite søvn, noe bekkensmerter. Verst var det faktisk når jeg måtte ha Eva hjemme fra bhg da alt ble stengt. Det å skulle ha ett tempo til en toåring er ikke gunstig for bekkenet. 


Idag har Eva hjulpet meg å vaske babytøy og brette det sammen, så det er klart. Tror ho gleder seg veldig. Ho kunne ihvertfall stolt fortelle pappa når han kom hjem fra jobb at vi hadde brettet baby sitt tøy. Må innrømme at jeg er litt usikker på hvor mye man skal kle på en sommerbaby, hva er for mye og hva er for lite? 


Jeg måtte jo også strikke noe til frøkna, har ikke strikket så mye til ho enda, da jeg ikke vil kle ho for varmt i ull midt på sommeren, men er ikke så glad i å strikke i bomull. 
Dette settet er fra Petitknit, hun har mange fine og enkle oppskrifter som jeg liker godt. 

Må vel tenke på å pakke fødebagen og, mange vente gjerne til rett før, men vil ikke ende opp med tidlig fødsel og å ikke være klar, for ikke å snakke om å stresse mannen med alt man må ha med. Men jeg håper virkelig sykehuset åpner for at far kan bli med på barsel innen den tid. Har veldig dårlig erfaring fra sist, da var han virkelig min klippe altså. Ellers begynner jeg å bli klar tror jeg. Gleder meg til ho er her, da er familien komplett. 

- Connie - 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar