onsdag 24. juni 2020

Uke 39


39 (38+0)

17 dager til termin. Nå nærmer det seg veldig! Jeg kjenner jeg er veldig klar nå.
Den siste uka har vært så fin her på sørlandet men det blir litt varmt for meg. Det er så kjedelig for jeg vil jo helst være ute. Men vi har ligget på 25-30 grader den siste tiden. Det er forøvrig også veldig varmt når vi skal sove, så det er air condition på full guffe hele kvelden og vifte på om natten her.


Jeg har sluppet unna med vann i kroppen denne gang. Det var forferdelig. Jeg merker og mindre til kynnere enn med Eva. Med Eva presset jeg kroppen for mye, jeg sto i arbeid for lenge for ble til slutt tvangssykemeldt av legen pga. kynnere. Denne gangen har jeg vært sykemeldt betraktelig tidligere og kroppen har fått litt mer ro. Selv om jeg gjerne skulle ha jobbet frem til nå innser jeg at barnehagen er ikke beste plassen å være gravid, det er vanskelig å tilrettelegge da jobben er veldig fysisk og hands on med barn. 



Babyen har forhåpentligvis lagt seg med hode ned nå, kjennes sånn ut ihvertfall. Magen er sunket og jeg kjenner mye liv. 
Appetitten har økt den siste uken, men prøver å ikke spise mer enn nødvendig. 
Jeg er ikke så trøtt lengre, men alt er tungt og jeg beveger meg i sneglefart. 

Det nærmer seg fødsel og det er ikke noe jeg gruer meg til, heller motsatt. Man vet det gjør sinnsykt vondt en stund så er det over og man glemmer utrolig fort smerten i grunn. Heldigvis. Litt spent på barseloppholdet denne gang, også på rutiner med tanke på covid-19. På innskriving fikk jeg beskjed om at det ville bli kortere opphold på ca 2 dager eller før hvis alt sto bra til. Med Eva var jeg på barsel i 5 dager, siden vi hadde ammetrøbbel og jeg oppdaget at ho hadde en ulyd i pusten etter 2 dager, det viste seg at ho hadde noe som het laryngomalasi som kort og enkelt vil si umodent strupehode. Det ville ho vokse av seg og det gjorde ho og. 

Det blir spennende å se om det skjer noe snart! 

- Connie - 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar