onsdag 3. juni 2020

Uke 36

Uke 36 (35+0)

Ukene går mot termin nå, dag for dag. Babyen er ca 45cm lang og veier ca. 2,6kg i følge appen min. Nå lagrer babyen underhudsfett og forbereder seg på livet utenfor livmoren. Vi begynner å bli veldig klar for at ho skal komme nå.


Søvn er så å si ikke eksisterende. Jeg sover kanskje 2-3timer i løpet av natta. I natt ble det kun en time. Det er hardt. Man får litt zombiefølelse. Magen begynner å bli stor og det kjennes på ryggen. Ho er ekstremt aktiv og jeg tviler på at ho har lagt seg med hode ned enda. 


Mat for mor og barn. Havregrøt har blitt en rutine. Jeg bruker ca 3dl vann, ca 50-60g havremel/havregryn, samt gresskarkjerner, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø og chia. Jeg setter alt bløt over natten og gir det et oppkok på morgenen. Topper med det jeg har av frukt/bær eller sukkefri syltetøy. 
Testet den ny Smudi fra Lerum på igår, den var veldig god. 


Prøver å få meg litt mer søvn når Eva er i barnehagen, men desverre idag uten hell. Så glad for at ho kan være i barnehagen å leke nå, for mamma er ikke mye tess uten søvn. Godt det ikke er lenge igjen nå. 

Neste uke skal jeg til vekstkontroll på sykehuset, da bruker de ultralyd for å måle og estimere hvor stor ho er. Det samme ble gjort med Eva, ho ble estimert til 4000g men ble født 4460g. Så litt bom var det. Men det er jo kun en indikasjon. Men jeg håper jo ho legger seg greit til rette med hode ned, tror ikke jeg vil føde normalt hvis ho er i seteleie er estimerte til å bli stor ho og. Men skal ikke ta sorgene på forskudd. Det viktigste er at jeg får ei frisk og fin jente. 

- Connie - 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar